Ofis İçi Çalışma Performansını Yükseltecek Basit Dekorasyon İpuçları

İyi organize edilmemiş bir çalışma ortamında personelinizin verimli çalışmasını bekleyemezsiniz. İlginç olan ise, çok fazla bir çaba veya para harcamadan ofisinizde basit değişiklikler ile büyük farklar yaratabilirsiniz. Ofis mobilyalarını basitçe yeniden düzenlemek çok fazla fark yaratacaktır. Bazı dosyaları yeniden düzenlemek veya masadan tamamen kaldırıp bir dolaba kaldırmakla işe başlayabilirsiniz.

Ofis düzenini ve mobilyaların yerleşimini organize etmek ve üretkenliği artırmak için atabileceğiniz basit adımlar şöyle sıralanabilir.

Mobilya Yeniden Düzenleme

Mobilyaların yerlerinin yeniden düzenlenmesi, çalışma alanlarının belirlenmesinden çok daha fazlasını yapar. Bir mobilya parçası doğru yere oturduğunda, mesela bir çalışma masası güneş ışığından iyi bir açıda faydalanmaya başladığında o masadan faydalanan personelinizde hemen olumlu bir etki yaratacaktır. Ortak kullanılan bir yazıcının, o yazıcıyı en çok kullanan personelinize biraz daha yakın yerleştirilmesi bile hem çalışanınıza zaman kazandıracak hem de ofis içi dolaşımın düzene girmesine yardımcı olacaktır. Sarf malzemelerin veya bazı araç ve gereçlerin yerini basitçe yeniden düşünüp daha etkin yerlere yerleştirmek bile önemli farkla yaratabilir.

Mobiliteyi Geliştirin

Mobilyaları yeniden düzenlemenin bir amacı ofis içindeki hareketliliği rahatlatmaktır. Dağınık bir ofis mobiliteyi imkansız kılar. Dağınık bir ofis, özellikle acil durumlarda, çalışmak için önemli riskleri beraberinde getirir. Dikkatinizi gerektiren acil bir şey ortaya çıktığında, darmadağın bir ofiste hızla hareket etmek imkansızdır. Mobilyaların yeniden düzenlenmesi, alanları temiz ve tüm dağınıklıklardan uzak tutacak ve böylece çalışanların hareket etmesini kolaylaştıracaktır. Eminiz, acil bir durumda elindeki evrağı bir yere koyup sonra bir türlü bulamayan çalışma arkadaşlarınız olmuştur.

Mobilyaları Uygun Yerlerine Ayarlayın

Mobilyaları yeniden düzenlerken, özellikle masaların düzenine çok dikkat edin. Bazı bazı cihazların bir masa üzerinde yer alması gerekiyorsa yeterli priz hazırlığını yaptırdığınıza emin olun, çok sayıda uzatma kablosu veya iletişim kablosunun ortalıkta öbekler halinde birikmesinin önüne geçin. Özellikle gizli kablo kanalları olan masa modellerini kullanmanız önemlidir. Gizli kablo kanalları hem görüntü olarak çirkinliği ortadan kaldırır hem de ortalıkta toz tutmayarak ofisin temiz kalmasını da sağlar.

Bir çalışanınızın masası üzerinde ekipman bulunduruyorsanız, mutlaka çalışanınız için yeterli alan bıraktığınıza emin olun.

Konforu Arttırın

Ofisi herkes için konforlu hale getirecek şekilde mobilyaları yeniden düzenlemeniz çok önemlidir. Evet, ofiste rahatlık çok önemlidir. Çalışanların rahatsızlık dolu bir ortamda verimli olmaları beklenmemelidir. Ofis rahat olduğu sürece her türlü problemde kayda değer azalmalar olacaktır. Bu konuya daha önceki blog yazılarımızda da değinmiştik. Ofisin nasıl daha konforlu hale getirilebileceği konusundaki fikirlerini almak için personelinize danışmak iyi bir fikirdir.

Üşenmeyin

İşgücü verimliliğini artırmak üzere ofisi yeniden düzenlemek için bu adımları izleyin. Bazen, verimlilik kaygıları ile yapılmış bu düzenlemeler, sadece ortamda basit bir değişim olduğu izlenimi vermesiyle bile etkili olabilir. Bu yüzden üşenmeyin, harekete geçin, personelinizin de fikirlerini alarak, aklınızdaki değişimleri şimdi gerçekleştirin.